Ігри та вправи,
спрямовані на розвиток уваги у дітей молодшого шкільного віку
Увага у дітей нерозривно пов'язана з такими якостями, як
посидючість і зосередженість. Розвиваючи і підвищуючи стійкість уваги дитини,
батьки одночасно допомагають їй оволодіти навиком зосередженості і стати більш
посидючою. Добре розвинена увага у дитини - запорука успішного
навчання в школі! Існує величезна кількість ігор, завдань і вправ на розвиток
уваги у дітей.
Граючи в ігри на розвиток уваги з дітьми, використовуйте
принцип «від простого до складного». Слідкуйте за тим, щоб завдання були не
надто складні для дитини, щоб вона з ними справлялася і не втрачала віри в свої
сили. Якщо інтерес дитини до гри пропав - не наполягайте, запропонуйте цю гру
наступного разу. Не забувайте хвалити малюка за успіх і правильні
відповіді.
Виклади фігури за поданим зразком.
Дитині подається зразок з 3-4 геометричних фігур, намальований
на окремому аркуші, вона має викласти так само, спираючись на зразок.
Ускладнювати шляхом збільшення кількості фігур,
варіацією частоти повторів фігур. Можливо запропонувати вставити
пропущену фігуру.
Зоопарк
Мета: стимулювання уваги, розвиток швидкості реакції.
Можна виконувати у вигляді фізичної розминки під музику. Дитина
має виконувати рухи відповідно до команди дорослого: «зайчики» - стрибати;
«конячки» - бити «копитом об підлогу»; «раки» - задкувати; «птахи» - бігати,
розкинувши руки; «лелеки» - стояти на одній нозі.
Чотири стихії
Мета: розвиток уваги, координації слухового і рухового
аналізаторів.
Граємо разом із дитиною: виконуємо рухи відповідно до слів:
«земля» - руки вниз, «вода» - витягнути руки вперед, «повітря» - підняти руки
нагору, «вогонь» - зробити обертання руками в зап'ясткових і ліктьових
суглобах. Хто помиляється, той програв.
Слухай оплески
Мета: тренування уваги і контроль рухової активності.
Можна виконувати усією сім’єю: йдемо по колу чи пересуваємося по
кімнаті у вільному напрямку. Ведучим може бути будь хто. Коли ведучий плескає в
долоні один раз, всі повинні зупинитися і прийняти позу «лелеки» (стояти на
одній нозі, руки в сторони) чи яку-небудь іншу позу. Якщо ведучий плескає два
рази, то приймаємо позу «жаби» (присісти, п’яти разом, носки і коліна в
сторони, руки між ступнями ніг на підлозі). На три оплески граючі відновляють
ходіння.
Вправи
та завдання на
розвиток
різних
видів пам’яті
Ти за мною повторюй і порядок не змінюй.
Дітям пропонується повторювати слова, числа, фігури в тому
ж порядку, що їх називає ведучий. Згодом кількість слів в цій вправі збільшується.
Можна додавати рухи.
Бажано використовувати назви тварин (диких та домашніх), різні
види транспорту, меблі, геометричні фігури, кольори та інш.
Фотоапарат
детектива.
Мета: розвивати короткочасну пам'ять.
Дитині пропонується уявити себе фотоапаратом, який може
сфотографувати все: якусь річ, подію, предмет тощо. Наприклад, потрібно
сфотографувати шафу або книжкову полицю і запам’ятати все, що там лежить. «Фотографувати»
можна протягом 1 хвилини. Потім дитина відвертається і по пам'яті називає все,
що їй вдалося запам’ятати.
Додай та запам’ятай.
Мета: розвиток слухової пам'яті. У цій грі можуть брати участь кілька чоловік. Розпочинаючи гру, говоримо: «Я поклала у пакет банан». Дитина повторює та додає щось своє: «Я поклав у пакет банан і яблуко», наступний учасник гри повторює готову фразу і додає щось своє. І так далі. Можна використовувати інший варіант. Наприклад, «У зоопарку живе слон». А дитина: «У зоопарку живе слон і зебра», а наступний - «У зоопарку живе слон, зебра та лев» тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар