Ігри та розвиток

 

Ігри та вправи, спрямовані на розвиток уваги у дітей молодшого шкільного віку

Увага у дітей нерозривно пов'язана з такими якостями, як посидючість і зосередженість. Розвиваючи і підвищуючи стійкість уваги дитини, батьки одночасно допомагають їй оволодіти навиком зосередженості і стати більш посидючою. Добре розвинена увага у дитини - запорука успішного навчання в школі! Існує величезна кількість ігор, завдань і вправ на розвиток уваги у дітей.

Граючи в ігри на розвиток уваги з дітьми, використовуйте принцип «від простого до складного». Слідкуйте за тим, щоб завдання були не надто складні для дитини, щоб вона з ними справлялася і не втрачала віри в свої сили. Якщо інтерес дитини до гри пропав - не наполягайте, запропонуйте цю гру наступного разу. Не забувайте хвалити малюка за успіх і правильні відповіді. 

Виклади фігури за поданим зразком.

Дитині подається зразок з 3-4 геометричних фігур, намальований на окремому аркуші, вона має викласти так само, спираючись на зразок.

 Ускладнювати шляхом  збільшення кількості фігур,  варіацією частоти повторів фігур. Можливо запропонувати вставити пропущену фігуру.

Зоопарк

Мета: стимулювання уваги, розвиток швидкості реакції.

Можна виконувати у вигляді фізичної розминки під музику. Дитина має виконувати рухи відповідно до команди дорослого: «зайчики» - стрибати; «конячки» - бити «копитом об підлогу»; «раки» - задкувати; «птахи» - бігати, розкинувши руки; «лелеки» - стояти на одній нозі.

Чотири стихії

Мета: розвиток уваги, координації слухового і рухового аналізаторів.

Граємо разом із дитиною: виконуємо рухи відповідно до слів: «земля» - руки вниз, «вода» - витягнути руки вперед, «повітря» - підняти руки нагору, «вогонь» - зробити обертання руками в зап'ясткових і ліктьових суглобах. Хто помиляється, той програв.

Слухай оплески

Мета: тренування уваги і контроль рухової активності.

Можна виконувати усією сім’єю: йдемо по колу чи пересуваємося по кімнаті у вільному напрямку. Ведучим може бути будь хто. Коли ведучий плескає в долоні один раз, всі повинні зупинитися і прийняти позу «лелеки» (стояти на одній нозі, руки в сторони) чи яку-небудь іншу позу. Якщо ведучий плескає два рази, то  приймаємо позу «жаби» (присісти, п’яти разом, носки і коліна в сторони, руки між ступнями ніг на підлозі). На три оплески граючі відновляють ходіння.

Вправи  та завдання на розвиток

різних видів памяті

Ти за мною повторюй і порядок не змінюй.

 Дітям пропонується повторювати слова, числа, фігури в тому ж порядку, що їх називає ведучий. Згодом кількість слів в цій вправі збільшується. Можна додавати рухи.

Бажано використовувати назви тварин (диких та домашніх), різні види транспорту, меблі, геометричні фігури, кольори та інш.

 Фотоапарат детектива.

Мета: розвивати короткочасну пам'ять.

Дитині  пропонується уявити себе фотоапаратом, який може сфотографувати все: якусь річ, подію, предмет тощо. Наприклад, потрібно сфотографувати шафу або книжкову полицю і запам’ятати все, що там лежить. «Фотографувати» можна протягом 1 хвилини. Потім дитина відвертається і по пам'яті називає все, що їй вдалося запам’ятати.

Додай та запам’ятай.

Мета: розвиток слухової пам'яті. У цій грі можуть брати участь кілька чоловік. Розпочинаючи гру, говоримо: «Я поклала у пакет банан». Дитина повторює  та додає щось своє: «Я поклав у пакет банан і яблуко», наступний учасник гри повторює готову фразу і додає щось своє. І так далі. Можна використовувати інший варіант.  Наприклад, «У зоопарку живе слон».  А дитина: «У зоопарку живе слон і зебра», а наступний - «У зоопарку живе слон, зебра та лев» тощо.


За матеріалами Павленко Ю.Г., Вийбер Н.П. «Розвиток дрібної моторики рук у першокласиків».

Немає коментарів:

Дописати коментар