Щоб сприяти розвитку пальців рук і тим самим розвивати дитину, можна використати у роботі з дошкільниками таке:
1. Маленьким дітям масажувати пальчики, впливаючи тим самим на активні точки, пов’язані з корою головного мозку. Щоденний масаж кисті рук дитини м’якими рухами та розминання кожного пальчика, долоньки, зовнішнього боку кисті, а також передпліччя дуже корисний. Він чудово активізує мовні центри мозку. Крім того, такий масаж позитивно впливає на імунітет, на загальний розвиток дитини, поліпшує контакт із нею.
2. Ліплення із різних матеріалів (тісто, пластилін, глина).
Окрім очевидного творчого самовираження, дитина розвиває гнучкість і рухливість
пальців. Ліпити з пластиліну можна починати вже у
два роки, головне - добирати доступні завдання і не забувати мити руки дитині.
Якщо ви боїтеся пластиліну, виготовте для маляти солоне тісто. Гра принесе
задоволення незалежно від результату.3. Ванни з крупами. Нехай дитина занурює руки у
крупи, перебирає перемішані горох і квасолю, а потім і дрібніші крупи,
пересипає їх з однієї посудини в іншу, розтирає в руках. Така ванна сприятиме
розвитку координації пальчиків.
11. Малювання, розфарбовування, штрихування.
13. Ігри з піском, водою.
4. Мозаїка. При складанні різноманітних ігор - мозаїк покращується дрібна моторика рук малюка, розвивається кмітливість і творчі здібності.
5. Ігри - шнурування Марії Монтессорі розвивають сенсомоторну координацію, дрібну моторику рук, просторове орієнтування, сприяють розумінню понять «угорі», «внизу», «справа», «зліва», формують навички шнурування (шнурування, зав’язування шнурка на бант), сприяють розвитку мови, розвивають творчі здібності.
9. Ігри з прищіпками. Чіпляння прищіпок до картонних кружечків чи інших предметів розвиває дрібну моторику трьох основних пальців руки: великого, вказівного й середнього.
12. Вирізання ножицями.
13. Ігри з піском, водою.
14. «Резиночка». Для цієї вправи можна використовувати резинку для волосся діаметром 4-5 см. Усі пальці вставляються в резинку. Завдання в тому, щоб, рухаючи всіма пальцями пересунути резинку на 360 градусів спочатку в один, потім в інший бік. Виконується однією, потім іншою рукою.
За матеріалами Павленко Ю.Г.,
Вийбер Н.П. «Розвиток дрібної моторики рук у першокласників».
Немає коментарів:
Дописати коментар