ЧИ ГОВОРИТИ З ДІТЬМИ ПРО ВІЙНУ?
Обов’язково потрібно. Незалежно від того, які
особливості має дитина та якого віку, вона вже бачила війну чи певні її ознаки
(блок-пости, зруйновані будівлі, бомбосховища тощо). До того ж чимало дітей з
ООП користуються інтернетом, де стикаються з відповідною інформацією, грають в
ігри, спілкуються в чатах, соцмережах.
Якщо
не говорити з ними про війну, є високий ризик, що вони отримають викривлену чи
неправдиву інформацію. А, отже, невизначеність та неінформованість (чи
неадекватна інформованість) породить додаткову тривожність, страхи та
викривлене сприйняття подій. У гіршому випадку це може спричинити небезпечну
ситуацію.
Але
глибина, зміст та способи інформування про війну залежать від віку дитини,
індивідуальних можливостей розуміння та сприйняття мовлення.
У
будь-якому випадку можна (і треба!) супроводжувати пояснення візуалізацією
інформації. Наприклад, узяти зображення чи відео з інтернету (профільтрувавши
травматичні), а також використовувати те, що оточує дитину – протитанкові
укріплення, військову форму, блок-пости, техніку тощо. Якщо ви переїжджаєте, то
це можуть бути великі скупчення людей на вокзалах, черги на автобуси – усе, що
дитина може ідентифікувати, треба їй пояснити, розказати, чому відбувається
саме так і тепер.
Знання
дитини про війну допоможе й у випадку, коли родина змушена переїжджати в
безпечніше місце. Адже якщо ви візьмете відповідальність за переїзд виключно на
себе (тому що я так вирішив), супротив та агресія дитини будуть спрямована на
вас. Та коли вона знатиме, що є об’єктивні обставити, їй буде легше це
пережити, тому що в такому випадку батьки лишаться острівцем безпеки, що
важливо для стабілізації дитини.
Якщо почули сигнал «Увага
всім!
Повітряна тривога».
Якщо почули сигнал «Увага всім! Повітряна тривога» - не
нехтуйте. Це сигнал – зупинити урок. Перш ніж вийти з онлайн зв’язку, потрібно
пройтись по алгоритму дій.
1. Повідомляєте
учням, що по місту оголошено сигнал «Увага всім! Повітряна тривога».
2. Акцентуєте
увагу учнів фразою «Ви йдете в безпечне місце, яке встановлене за правилами
вашої сім’ї».
3. Акцентуйте увагу учнів фразою «Натисніть кнопку
«вийти з конференції»» та кнопку «виключення комп’ютера».
4. Акцентуйте
увагу учнів фразою «Після сигналу «Відбій тривоги» доєднаєтеся до занять за
розкладом».
5. Дочекайтесь щоб усі учні, які є слухачами, вийшли з онлайн зв’язку.
Анна Степанова-Камиш, “Нова українська школа”.
Немає коментарів:
Дописати коментар